Retur-, bytteret mv. i den fysiske butik:
Varer købt i den fysiske butik byttes, mod forevisning af bon, indenfor en uge til anden vare eller tilgodebevis til den fysiske butik. Penge refunderes ej. Varer på udsalg/tilbud byttes eller refunderes ej.
Vi giver IKKE penge tilbage i butikken eller laver tilgodebeviser på returnerede varer, der er købt i webshoppen. Du kan dog godt returnere noget, du har købt i webshoppen, i den fysiske butik. Du skal medbringe ordrebekræftelse eller faktura, hvorefter vi refunderer pengene til den person, der har betalt for varen i webshoppen.
I butikken tager vi mod kontanter, MobilePay og alle gængse betalingskort.
Der kan være varer i butikken, som ikke findes på webshoppen, ligesom der kan være forskellige tilbudsvarer.
Alle nedenstående punkter omhandler kun webshoppen
Produktinformation:
På Haveisten.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Haveisten® via haveisten@gmail.com
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Far Out ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på haveisten.dk er Far Out ApS
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@haveisten.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Udsolgte varer:
Det kan ind imellem ske en meget sjælden gang at en vare, som ligger i webshoppen, er udsolgt, eller af andre grunde ikke kan sælges, (f.eks. hvis varen er blevet beskadiget). Sker dette vil Køber blive oplyst herom, og vi vil kontakte Køber med løsning, f.eks. annullere ordren eller bytte til noget andet.
Tilføjelse til ordre eller dellevering:
Det er ikke muligt at tilføje varer til en allerede bekræftet ordre, som er betalt med dankort eller kreditkort - da det ikke er muligt, for kundernes sikkerhed, at forhøje det reserverede beløb hos PBS. Såfremt du ønsker at bestille flere varer, efter at du har afgivet en ordre, som ikke er afsendt - kan du lave en ny bestilling på de varer, som du gerne vil tilføje og henvise til eksisterende ordrenummer - så sender vi ordrerne sammen, hvis det er muligt, og reducerer evt. fragtomkostning.
Betaling:
Du har mulighed for at vælge en af følgende betalingsformer:
- Betaling med kort: Dankort, VISA, VISA/Dankort, VISA/Electron, Mastercard, Mastercard debet, Maestro
- MobilePay
- Anyday
- EAN faktura (offentlig myndighed eller institution)
- PayPal (OBS! Du er ikke dækket af indsigelsesordningen)
Vi tager ikke kortgebyrer.
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra Haveisten®. Vi kan ikke trække mere på dit kort end det beløb, du har godkendt. Vi kan dog godt trække mindre. Og vi kan tilbageføre din betaling - helt eller delvist.
Reservation af beløb:
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
- Visa - 30 dage
- MasterCard - 30 dage
- Mobilepay - 30 dage
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Del din betaling op med Anyday - helt uden ekstra omkostninger for dig:
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper
Ønskes betaling via EAN fakturering, vælger du "offentlig" under punkt 1 i kassen og oplyser EAN-nr. samt vælger Betaling per EAN-faktura under punkt 3. Så sender vi ordren - og en EAN-faktura indsendes elektronisk.
******
Her hos Haveisten® ved vi, at det virkelig kribler i fingrene for at komme i gang, når man først har afgivet sin bestilling, og derfor gør vi vores ypperste for at afsende din ordre indenfor en til to hverdage (medmindre andet er oplyst ved køb, f.eks. i forbindelse med ferie mv.). Leveringstiden med GLS er 1-2 hverdage. Hos Haveisten® synes vi, at det er meget sjovere for jer kunder, at I bruger pengene på varer i stedet for porto, så vi har valgt at gøre forsendelsen gratis for dig ved køb over 300 kr. Så bliver din pakke sendt til pakkeshop. Køber du for under 300 kr. koster det kun 49 kr. at få sendt med GLS til pakkeshop. Køber du for mere end 600 kr., sender vi gratis hjem til dig, ellers koster det 72 kr. at få sendt hjem. Du kan få sendt til din arbejdsplads for 49 kr. - der skal være nogen til at tage imod pakken mellem 8-16, eller du skal have aftale med GLS om, at de må stille pakken.
Fri fragt: Til pakkeshop ved køb over 300 kr.
Med omdeling ved køb over 600 kr.
Breve til de fleste EU-lande er normalt fremme i løbet af en uge. Sendes som brev eller pakkepost med trackingnummer. Prisen er 250 dkr.
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Bytning:
Vi tilbyder desværre ikke ombytning. Men du kan nemt lægge en ny bestilling på hjemmesiden.
Vi yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse på fabrikations- og materialefejl (mangler), når du handler hos os som forbruger. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til Haveisten.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har opdaget manglen ske til Haveisten.dk inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Hvis der er tale om en berettiget reklamation kan produkterne enten repareres eller ombyttes. Hvis der ikke er mulighed for ombytning eller reparation, kan produkterne krediteres helt eller delvist efter aftale.
Vi får friske frø hjem mange gange hver sæson for at undgå at levere dårlige eller udløbne frø. Hvis du mener at have modtaget frø med dårlig spireprocent (som er mindst 50%, uden andet er angivet på posen), så blot medsend et billede af frøposens/-æskens side/bagside, hvor der står batch- eller id-nummer.
For frø og blomsterløg skal der vedlægges billede i forhold til reklamationen - samt en uddybende beskrivelsen af, hvad problemet er. Jord, lys og planteforhold kan skabe variationer i blomsterfarver og vækst.
Vurderer vi, at produktet højst sandsynligt er omfattet af reklamationsretten, fremsender vi en returlabel til dig. Viser det sig efterfølgende at produktet ikke er omfattet af reklamationsretten, kommer du til at betale for begge forsendelser (forsendelsen til os og forsendelsen tilbage til dig).
Strib Landevej 123B
5500 Middelfart
Det er ikke et krav, men du må meget gerne vedlægge følgende i pakken - kopi af ordrebekræftelse eller faktura, registreringsnummer og kontonummer til din bankkonto hvortil evt. refusion kan ske, kopi af forudgående korrespondance mv.
Refusion kan enten ske ved tilbagebetaling på dankort/kreditkort eller ved bankoverførsel. Ved bankoverførsel har vi brug for bankoplysninger såsom registreringsnummer og kontonummer. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
******
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Haveisten.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
******
VIGTIGT!
Mange frø er giftige og må ikke indtages, og vi anbefaler derfor, at frøene opbevares utilgængeligt for børn.
******
Vi tillader os at annullere en ordre, hvis vi vurderer, at der er tale om erhverv eller delvis erhverv.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og Haveisten.dk
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for Haveistens kontrol, med mindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@haveisten.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret:
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
Varens stand, når du sender den retur:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Haveisten®
Strib Landevej 123B
5500 Middelfart
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@haveisten.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular:
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Haveisten.dk
STRIB LANDEVEJ 123B
5500 MIDDELFART
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.04.2024